Laure-in-Londen.reismee.nl

Last working day!

Jaja, het moest er een keer van komen. Mijn laatste werkdag zit erop!

Ik heb mijn laatste twee weken doorgebracht op community (zie mijn blog over community voor de mensen die denken: 'wft is community?') en daar heb ik dus postnatale huisbezoeken gedaan, maar vooral Clinic waar ik dan zwangere vrouwen moest wegen, meten, bloed prikken, urinestaaltjes controleren, bloeddrukjes doen, hun baby's zoeken (jaja soms moeilijker dan je zou denken) en hun harttoontjes beluisteren, vrouwen in arbeid proberen krijgen (nee je wil niet weten hoe), ...

Klinkt misschien saai en dat was het ook geweest mocht crazy Ruth (the midwife) er niet geweest zijn. Even ter verduidelijking waarom ze crazy is:

  1. na twee weken noemde ze me nog altijd Lorna from Germany, op het einde zelfs 'my baby from Germany', en verder noemt ze ook iedere mannelijke persoon die haar weg kruist 'boyfriend'
  2. ze kocht me iedere middag 'juice' = 7Up of Cola, een zak chips, koffiekoeken, 30 chicken wings of een hot sausage roll (haar idee van een middagmaal, en dan klagen dat ze dringend moet afvallen)
  3. als we in haar auto rijden zegt ze elke dag dat ze dringend haar auto moet wassen, zet ze vervolgens keihard haar favoriete cd 'Shout to the lord' (yes she's African :p) op en zit ze daarmee mee te kwelen en zegt ze ook dat ze soms de onweerstaanbare drang heeft om dure BMW's en Mercedessen te rammen omdat ze er zichzelf geen kan veroorloven. Mss daarom dat ze altijd zegt dat ik mijn gordel moet aandoen als ik instap, en me ook altijd waarschuwt dat ik moet opletten als ik een straat overstreek :p
  4. Ze wil mij nog altijd koppelen aan haar 21-jarige zoon ook al zegt ze zelf dat hij 'ugly as his dad' is en ik ook duidelijk heb gemaakt dat ik niet meer beschikbaar ben

Dat waren maar enkele voorbeeldjes van mijn dagen met Ruth. Maar kheb veel gelachen en mij echt geamuseerd, ik zal haar missen! (Zij mij ook denk ik, want eigenlijk voerde ze zelf niet veel werk uit en duren haar werkdagen normaalgezien tot 18u terwijl wij altijd netjes om 16u klaar waren) Maar ze heeft beloofd om mij binnen een paar dagen te bellen om te vragen of ik niet weer terug wil komen :p. (En natuurlijk ook om te weten of ik goed ben thuisgekomen, de mama in haar komt dan weer eens boven)

Heb vandaag mijn afsluitend gesprek gehad met Nicole Callender om de voorbije drie maanden te evalueren. Ze zei dat iedereen content was van mij, en dat er zeker toekomst voor mij is in het Hillingdon Hospital, mocht ik willen natuurlijk :). Ondertussen begint het al een beetje te kriebelen om als vroedvrouw te werken in de UK, omdat het hier echt vééél leuker werken is dan in België. Ik geef het plan om verder te studeren nog niet helemaal op, maar momenteel heb ik meer zin om hier een jaar of twee ervaring op te doen voor ik verder nadenk over wat ik later wil. Het feit dat mijn vriendje maandag start op Heathrow zal daar ook wel voor iets tussen zitten zeker? ;) Jullie zullen er zeker nog van horen! :)

Morgen is mijn laatste dag hier in Uxbridge, en ik heb besloten om nog eens afscheid te gaan nemen van Londen zelf! Kheb de afgelopen weken wat leukere dingen ontdekt dan Oxford & Regent street, Buckingham Palace, the Londen Eye etc., ooit wordt ik nog een echte 'London Local'! ;) 's avonds komt mijn lieve papa dan naar hier om samen mijn gerief in te pakken en zaterdag vroeg te kunnen vertrekken! Maar voor we vertrekken papa, heb je nog iets van mij te goed voor je verjaardag, weet je nog wat? :)

Reacties

Reacties

mama

Joepie! Bijna weer thuis. Ik weet het hoor wat het is.
Hij zal het leuk vinden.

Heleen

Joeeepie! Wanneer meeten we?

Laure

Asap! Stuur me eens je planning voor volgende week door? :) x

Rita

Einde reisverhaal? Oei, was leuk om te lezen en leuke anekdotes op te snuiven! We zijn blij dat je goeie herinneringen uit Londen meebrengt, de rest.....ja dat zien we wel!

Laure

Als alles volgens plan verloopt, volgt er nog een allerlaatste blog-update!

Isabel

Hoihoi, amai, da's rap voorbij gevlogen zeg. 'k Vond je blog echt wel entertainend. Jij en Stijn lossen elkaar daar echt wel af é.
Prettige terugreis!

nonkel Rik

volgend jaar komen we met volle bussen naar Londen we hebben nu toch een gids

katrien

tof dat het allemaal zo goed verlopen is, een mooie ervaring voor jou

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!