Laure-in-Londen.reismee.nl

Bye bye labour ward :(

Dag allerliefste lezertjes,

zoals beloofd: binnen de twee dagen een blogbericht! Jammergenoeg is mijn hoofd momenteel redelijk leeg waardoor ik niet zo goed meer weet wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurd. Ik heb vandaag namelijk al veel geschreven want mijn de deadline van mijn bachelorproef was om 17u vanavond! Khad er natuurlijk niet op gerekend dat mijn ‘uitslapen' van 23u tot 12u30 's middags zou duren, maar alles nog altijd onder controle hoor. Enkel nog paar kleine dingetjes veranderen (die altijd langer duren dan je het gepland hebt) en een besluit schrijven. 16u30, nog anderhalf uur, chill... En dan valt plots mijne frank: shit, binnen een halfuur is het 17u in België!! Uuuuuuuuhm :p Tja, Laure zou Laure niet zijn zonder een stressmomentje, en toen wist ik ook nog eens niet hoe ik mijn bestand in PDF moest zetten! Mijn computerheld Stijn was momenteel niet thuis en kon stressy-me niet helpen over de telefoon. Maar Marthe was mijn redder in nood en mijn bachelorproef was om 16u58 binnen. Ruim op tijd dus ;).

*Ondertussen het liedje van Kowlier: ‘tzit een bjistje in min uoft, tis ipt gemak... Ke min moeder gword gistern, en da makt mie blie'* (is nog waar ook, alé da laatste dan)

Maar dus. Over de afgelopen 2 weken: die extra nachtshift op verlos was een goeie gok want weer drie bevallingen erbij! Idem voor de nacht op dinsdag en woensdag trouwens, jaja, goed bezig al zeg ik het zelf! :) De vroedvrouwen weten ondertussen al wat ik kan en laten me dus meestal alles alleen doen, behalve natuurlijk de bevalling zelf want dan moeten er altijd twee vroedvrouwen in de kamer zijn. Hoewel, het is al twee keer gebeurd dat Sylvia vergat op de knop te drukken omdat ze even dacht dat ik ook al een vroedvrouw was, van een compliment gesproken! Zelfs de coördinators zeggen dat ik klaar ben om te beginnen werken. Altijd leuk om te horen natuurlijk. Op zaterdag had ik dan mijn allerlaatste dag op verlos en nam ik met veel spijt in het hart afscheid van de vroedvrouwen daar. Wel met 32 bevallingen en véél ervaring rijker! En ook een kort bezoekje op stage van mijn stagebegeleidster Hilde uit België. Ze kwam de mentoren van Marthe en ik ontmoeten en eens vragen hoe we het gedaan hadden. Daarna bedankte ze hen met een pak speculooskoekjes (of Spoekoeloekoe zoals mijn mentor Sylvia ze noemt :p) uit België, waren ze blij mee!

Op zondag had ik om 10u een afspraak met Hilde voor mijn ‘theoretische toetsing', stressss! Gelukkig is Hilde wel heel leuk en kon ik op al haar verloskundige vragen antwoorden. Uiteindelijk werd ik 2,5u op de rooster gelegd, maar er was tussendoor ook tijd voor veel verhalen over mijn stage hier hoor :). Mijn stagebegeleidster was heel geïnteresseerd in het systeem hier, en daarom mocht ik haar op maandagmorgen een korte rondleiding geven in het Hillingdon Hospital. Veel viel er niet te zien, behalve veel zwangere vrouwen (uiteraard) en Marthe, Anne en Tinne die flink aan het werken waren maar wel tijd hadden voor een babbeltje. Nicole (diegene die we nodig hadden) was natuurlijk nergens te bespeuren. Maar over de telefoon wist ze wel te vertellen dat ze content van ons was, en dat ze ook naar België wil komen voor een congres (ofzo). Dus misschien kunnen jullie ook eens kennismaken met de fameuze Nicole!

Voor de rest van mijn (werk)week: zie volgend blogbericht dat morgen volgt! x

Reacties

Reacties

mama

Goed dat je er geraakt bent met je bachelor proef.
Weer iets waar je niet meer aan moet denken.
Proficiat! xxx

Stijn

Gelukkig is Marthe ook een computerheldin!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!