Laure-in-Londen.reismee.nl

Welcome to the house of fun!

Goed nieuws wat de bevallingen betreft: ik zit eindelijk over de helft! Het aftellen kan beginnen :). Ik had geluk tijdens mijn shift, want er waren weinig andere studenten en de coördinator (de hoofdvroedvrouw die alles in goede banen moet leiden op het verloskwartier) Laura wist dat ik nog veel bevallingen nodig had. Laura is trouwens áltijd in een goed humeur, geen idee hoe ze het doet met zo'n zware verantwoordelijkheid soms. Ze verwelkomde elke vrouw in arbeid met: ‘Welcome to the house of fun!'. Hilarisch.

Ze riep me dat ik snel naar een kamer moest om er een bevalling te doen. Ik lopen, maar toen ik er aankwam zag ik dat de vrouw nog totaal niet in arbeid was. Ze stond daar gewoon met haar kleren nog aan, net gedouchet en met een smile op haar gezicht. Ik dacht eerst nog dat ik in de verkeerde kamer was, maar blijkbaar stond ze al op een goeie 9cm! Nog geen 15 min later is haar baby geboren, ik had nét op tijd mijn handschoenen aan om hem op te vangen :p. Zo zou ik ook wel willen bevallen later! (Mss wel niet in hurkzit, want ik weet nu uit ervaring dat het dan echt moeilijk is voor de vroedvrouw om de baby deftig op te vangen, moet geen zicht geweest zijn om mij daar zo half op de grond te zien liggen, haha.)

Na dit ‘vluggertje' kon ik nog een heel mooie bevalling (in linkerzijlig) doen bij een vrouw uit Litouwen die haar twee beste vriendinnen had meegebracht om voor haar te supporteren. Het waren precies twee cheerleaders, 't was alleszins een amusante arbeid en bevalling (zeker omdat die vrouw bij elke contractie zei: Oh, I'm having a transaction again' :p). Voor de vroedvrouwen onder ons: 't is echt heel leerrijk om eens bevallingen te leren doen in andere posities dan lithotomie. Lang leve de vroedkunde hier ;).

Zondag heb ik nog eens genoten van een lazy day, zijn we op 't gemakje boodschappen gaan doen en heb ik spaghettisaus gemaakt. Deze keer was het wel lekker, maar dat was alleen maar omdat de vrienden van Marthe echt Bélgisch gehakt voor ons meegenomen hadden. Danku Marthe en co :)!

Gisteren was een heel kalme dag op verlos, er stonden heel veel keizersnedes op de planning dus heb ik maar een beetje geassisteerd op het OK en baby's opgevangen. De vroedvrouw waarmee ik werkte was wel een beetje te kritisch naar mijn goesting. Ze had commentaar op alles wat ik deed eigenlijk. Zelfs over hoe ik een bed moet opmaken, hoe ik steriele handschoenen moet aandoen en over 't feit dat ik moet werken aan mijn handschrift omdat het te Europees is (?!). (Heb tijdens deze stage nog nooit zo veel complimenten gekregen van dokters da ik zo mooi schrijf, dus ik snapte niet echt wat haar probleem was.) Dusja, had Laure het tegen 17u wel een beetje gehad en heb ik gevraagd of ik naar huis mocht omdat er toch niets meer te doen was. Problem solved ;).

Eenmaal thuisgekomen waren Marthe en Sofie (alweer :p) een afleveringske Grey's Anatomy aant kijken dus ik kon niet anders dan meekijken natuurlijk. Sofie wilde persé McDreamy en Meredith nog zien kussen, dus waren we verplicht om 4 (of waren het er 5?) afleveringen op rij te kijken :p. Tussendoor hebben we natuurlijk wel tijd gemaakt om een lekkere ovenschotel met broccoli, courgette, kip, rijst, sinaasappel en graanmosterd te maken - voor het recept: zie blog Sofie! Tegen 12u had McDreamy zijn Meredith nog altijd niet tegen zijne gilet getrokken, dus moesten we zwaar teleurgesteld gaan slapen.

Maar toch was het leuk opstaan deze morgen, want wie kwam daar op mijn raampje kloppen? Een of andere knappe vent in kostuum... MIJN McDreamy! Haha :p. Stijn blijft tot zondag en moet drie dagen sollicitatiegesprekken doen op Heathrow en nog een paar bedrijven waarvan ik de naam altijd vergeet. Dit weekend komen onze ouders en Elke & Gert-Jan een weekendje naar Londen, to be continued!

Reacties

Reacties

Emily

Ben blij dat je het daar nog altijd zo goed stelt ! En jouw verhalen klinken altijd zo leuk, kzou goesting krijgen om ook op erasmus te gaan!... ni grapje ;) Succes nog Laureke !!

mama

Het is weer bijna zover.
Nog gehakt nodig?
Doe de groetjes aan McDreamy!
xxxxxxxxxxx

Sien

Oh, Laure! Eindelijk weten we in welke sport je zo goed zou zijn! Nen echte keeper ;-) al die kindjes opvangen! :-)
Amuseer je nog! Maar kom toch maar vlug terug naar Gent, I miss you... xx

Laure

Lieverds :) Kmis jullie ook!

(Mamsie, kzal nog eens een boodschappenlijstje doorsturen, goed? :p Groetjes terug van McDreamy!)

Saskia

Mooi verhaal! Ook onze Robbe vindt het al leuk om mee te lezen. Geniet van je tijd daar in Londen, zeker nu uw McDreamy op bezoek is! Groetjes

Rita

Enne....jouw Mc Dreamy... de kus is er waarschijnlijk wel gekomen???:) we kijken er al naar uit om het 'house of fun' te zien! (Misschien een naam voor jullie huis in de toekomst??:) )Vind het wel een zééééér dubbelzinnige naam, maar toch zéér uitnodigend hé?! Vele groetjes en tot binnenkort!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!