Laure-in-Londen.reismee.nl

Shopping & a CTG study day

Waaaaaar waren we gebleven...

O ja: dinsdag. Niet veel speciaals eigenlijk, want heel de dag geslapen na mijn nacht! Maar 's avonds wel iets spannends: afl. 5 van Grey's Anatomy! :p Haha, nee. Of ja, ook, maar dat bedoelde ik niet. Wel dat mijn lieve mama, mijn tante en nog twee vriendinnen van hen -Saskia en Mien- helemaal naar Londen zijn gekomen om mij (en Londen) te zien. Heb lang op hen moeten wachten, maar uiteindelijk arriveerden ze toch... met hapjes en cava! Gezellig :). Ze hadden ondertussen al kennis gemaakt met hun hypermoderne hotelkamers en een bende Pakistanen/Indiërs/anderen met ‘tabboards', die een etensfestijn aan het houden waren en nog nooit van een mes en vork gehoord hadden.

Mama en co. besloten wijselijk om de volgende morgen geen spek en eitjes met hun handen te eten, en daarom reserveerden ze ontbijt bij mij! Gelukkig zorgde Sofie voor koffie, want Saskia en Mien hadden een lange, koude en slapeloze nacht achter de rug :p. (Tot nu toe heb ik nog geen aan te raden hotels in Uxbridge dus!) Nadat we uitgebreid ontbeten hadden, heb ik ‘die vier kiekens' (zoals Sien ze noemt), naar centrum Londen gegidst en ondertussen (tot vier keer toe) uitgelegd hoe de metro een een Oesterkaart nu precies werken, haha.

Ik heb hier nog amper regen gezien in de 6 weken dat ik hier ben, maar dinsdag moest het zo nodig regenen. Het had ook wel zijn voordelen hoor, want mama was blij dat ze nog eens voor mij kon zorgen en me een paraplu kon kopen om Camden Town te verkennen. Maar eerlijk gezegd is Camden Town niet zo leuk in de regen, dus aten we snel een wokje en vertrokken we met de metro richting Oxford en Regent Street. Again ;). Geen M&M store deze keer, gelukkig, maar wel: de beroemde speelgoedwinkel Hamleys!!! Voor de derde keer sinds ik hier ben, hiep hoi :p. Toen een verkoopster me vroeg of ze de ‘Hamleys-nagellak' mocht showen, kon ik natuurlijk geen neen zeggen hé. Wel iets te laat bedacht dat ik geen nagellakremover had en de volgende dag moest werken, oeps. Kreeg er wel een mooi poesje en aardbeitje voor in de plaats! Na Hamleys hebben we nog wat geshopt en ben ik er ook in geslaagd om de kledingwinkel Jack Wills terug te vinden sinds mijn vorige bezoekje met de Charlies. Jack Wills is bij deze verkozen tot mijn favoriete shop in Londen! Kga er niet te veel over uitweiden want ben me ervan bewust dat er ook mannen mijn blog lezen en het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze afhaken. Voor de vrouwen onder ons: www.jackwills.com.

Na een dagje shoppen hoort natuurlijk een warme chocomelk met slagroom van de Starbucks! Geen gewone koffie nemen, want die smaakt volgens Saskia naar het kartonnen bekertje. En daarna nam ik afscheid van mijn vier kiekens, want 't werd al laat en ik moest nog helemaal terug naar Uxbridge! Had alleszins een heel geslaagde dag gehad! (En veel nieuwe kleren, haha :p)

De dag erop mocht ik tot 8u30 slapen omdat we een studiedag over CTG (= foetale hartmonitoring) hadden, maar dat was buiten mijn buurvrouw Amy gerekend want die vond het nodig om ons allemaal om 6u30 al wakker te maken! Maar goed, de zon scheen al dus ik besloot met het goede been uit bed te stappen :). De studiedag was tot mijn grote verbazing super interessant! Ik dacht dat ik alles kende van een CTG, maar ben toch tot inzichten gekomen. Volgend jaar nodig ik Dr. Raqid uit voor een les CTG op Artevelde, want ik meen mij te herinneren dat er bij ons toch wat onduidelijkheden waren in de les vorig jaar ;).

Na de studiedag moest ik nog een paar uurtjes naar labour ward, waar ik nog een bevalling heb kunnen doen! :) Heb ook voor de eerste keer in mijn leven gehecht (Sylvia laat mij dat allemaal zonder problemen doen), maar ik zal er ook deze keer maar niet te details over vertellen zeker? ;) Eenmaal thuisgekomen stond mijn potje eten al weer klaar: couscous met gevulde paprika en groentjes, heerlijk. Ik heb chance met mijn kotgenootjes! :)

Reacties

Reacties

Sanne

Jullie blogs zijn echt ideaal om eetideeën op te doen! Kzit nooit meer zonder inspiratie :D Geen problemen gehad opt werk met je mooie nageltjes? :p
Ik mis je! xx

Laure

We zijn de weekmenu voor volgende week aant opstellen, kzal het je op tijd en stond laten weten wat we eten ;). En Joyce had gelukkig nog dissolvant, mijn mooie nageltjes zijn al weg :(

Mis je ook! xxx

mama

Wat is dat daar met die'kiekens'?
Gewoon omdat wij graag enkele keren bij elkaar komen om af te spreken? :)
Wij kunnen trouwens heel goed reizen met de metro als hij onder de grond rijdt!
Een 'mossel'kaart heeft helemaal geen geheimen meer voor ons.
Dikke kus! x

Saskia Arteel

Heel mooi verhaal en gelukkig mocht ik er ook wat van genieten. Ik ben blij je een beetje beter te leren kennen! Je bent een toffe meid, en weet van aanpakken! Het ontbijt was super lekker en heb ervan genoten! Ben er zeker van dat de tabboards daar niet zouden kunnen aan tippen ;-)
Geniet nog van je tijd in Londen en hopelijk kan je nog veel bijleren. Vele groetjes, Saskia X

tante marian

En hier is het volgende kieken dan ; het was heel leuk met jou in Londen en ik was ook zeer blij om je terug te zien. Bedankt voor het heerlijke ontbijt die zeker 5 sterren waard is. En natuurlijk moest je het 4 keer uitleggen want we waren toch met 4 hé ;) .
Vele groetjes x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!