Laure-in-Londen.reismee.nl

Time flies!

Mijn vorige blog dateert al weer van 7 dagen geleden, mijn excuses daarvoor! Maar er waren ook heel weinig reacties hé, dus als ik niet beloond wordt voor mijn werk... ;) Grapje.

Er is nochtans veel gebeurd ondertussen! Vorige week zondag heb ik mijn kleine zusje en Hanne (haar tweelingzusje) teruggezien :). Ben hen gaan opwachten in St. Pancras in Londen, en ze waren makkelijk te herkennen: twee paarse mutsen, gelijkaardige grijze vesten, jeansbroek en bruine botten. Blijkbaar begrepen ze aan de ‘douane' niet waarom er verschillende achternamen op hun identiteitskaart staan ;).

Daarna hebben we samen met Marthe, Joyce en Sofie een beetje van Londen gezien: THE M&M store (4 verdiepingen M&M's in alle kleuren van de regenboog, derover), de Chinese buurt, Piccadilly Circus en Regent Street (shoppen!). Onze dag hebben we uiteraard afgesloten met een warme chocomelk bij de Starbucks, en daarna waren we zelfs nog op tijd thuis voor... Jeweetwel. Voor foto's van ons dagje: zie facebook!

Op maandag begon onze supersaaie Trust Induction, een vierdaagse vol interessante -ahum- theorie over Fire & Safety (hoe een branddeken en een brandblusapparaat te gebruiken), Conflicts Resolution, gelijkheid en diversiteit, klantvriendelijkheid, infectiecontrole, blablablabla. Klinkt allemaal vreselijk saai... en dat was het ook!

Gelukkig wel enkele lichtpuntjes in de duisternis: de cursus reanimatie werd gegeven door Grand en Johnny (aka de Hobbit) en hun motto was: ons werk is al serieus genoeg, als we cursussen geven mag er al eens gelachen worden! Jammer dat de batterij van mijn fototoestel plat was, want anders had ik jullie eens de hilarische reanimatie van Mr. Jones kunnen tonen, maar helaas ;). En dan nog een lichtpuntje: de Charlies die helemaal vanuit België kwamen om mij een bezoekje te komen brengen! Maandagavond hebben we met z'n allen (alle vroedvrouwen van hier, mijn ‘zussen' en de Charlies, uiteindelijk een bende van 13 man) Italiaans gaan eten in Uxbridge, was gezellig :).

Oh ja, de rest van de week hebben we super lekker gekookt, voor alle recepten verwijs ik nogmaals naar de blog van Sofie: sofie-in-londen.reismee.nl! Sinds vrijdag zijn we met zes Belgische verloskundigen, we hebben er Marthe, Lotte en Simon bij! Het wordt hier alleen maar gezelliger :). Bieke, we kijken er al naar uit tot je onze bende komt vervolledigen!

En dan dit weekend... eindelijk! Bezoek van mijn liefje, ouders, zus en ‘zwager' (volgens Joyce). Dat was dus een heel leuk weerzien :)! We hebben gezellig een beetje door Uxbridge gekuierd, een cocktailtje gedronken en daarna terug gaan eten in de Zizzi. Je zou zeggen: een lekkere lokale Italiaan, maar blijkbaar hebben ze overal Zizzi's hier in de UK, beetje teleurstelling wel... Zondagmorgen werd er vroeg op mijn raampje geklopt want mijn oudjes hadden niet zo goed geslapen in hun ‘bed and breakfast' ofte stacaravan :p. Daarna hebben we Windsor bezocht, waar het kasteel van Queen Elisabeth staat, en blijkbaar was ze thuis want de vlag hing uit ;). We hebben het kasteel zelf niet bezocht want het kostte een beetje te veel ponden en we hadden niet zo veel tijd meer, maar het staat nog op de to do list!

Het afscheid vanavond was niet extreem triest want Stijn blijft nog een weekje om wat sollicitatiegesprekken hier in Londen te doen. Jaja, je leest het goed: zotte plannen! (Maar nog niets definitief hoor, don't worry, jullie zijn nog niet van me af!)

Reacties

Reacties

Bieke

:)! Ik heb er al zin in !!! Nog 5 dagen en het huis zit nog wat voller!:)
XXXX

Stijn

Ik ben blij dat ik nog niet naar huis moet, tis hier veel te leuk bij jou! xx

mama

Wij vonden het heel leuk om te zien dat jij je zo amuseert.
xxx

rita

Tof om dit allemaal te horen en te lezen! Ook wij kijken ernaar uit om eens af te komen!!! Maar Stijn zal dit misschien niet zo leuk vinden.......:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!