Laure-in-Londen.reismee.nl

English maternity's (and baby's falling on the floor)

Lastig opstaan vandaag, maar ben op tijd op mijn stage geraakt. Vandaag een dagje materniteit! Van de overdracht heb ik weinig verstaan omdat ze allemaal Engelse afkortingen gebruikten die ik niet begreep, ik voelde mij precies weer een eerstejaartje!

Alison, de vroedvrouw waar ik vandaag mee samenwerkte, was even vriendelijk en geduldig als alle andere vroedvrouwen waar ik tot nu toe mee gewerkt heb! Ze heeft me na een korte rondleiding meteen meegenomen voor de verzorging. Al is er eigenlijk niet echt veel verzorging op de materniteiten in Engeland. Vrouwen die gewoon bevallen zijn, gaan na zes uur al naar huis! Geen tijd om te rusten dus: rushen om al het papierwerk in orde te krijgen, mama en baby controleren, hopen dat de baby wat begint te drinken en bye bye then! De vrouwen met een keizersnede mogen gelukkig wat langer blijven, al is dat ook maar een dag of twee. Babybadjes worden hier niet gegeven want er is zelfs geen badje of verzorgingskussen daarvoor (Engelse baby's worden blijkbaar niet vuil), wel een groot bad voor de mama's die door alle vrouwen op de gang gedeeld kan worden :p. Oh ja, en spoelingen doen ze hier ook niet, YES!

Voor de rest is alles gelijkaardig aan de materniteiten in België en was mijn dag redelijk 'gewoontjes' in vergelijking met de vorige! Behalve dan die ene mama die op de een of andere manier haar baby van haar schoot liet vallen, met zijn hoofdje op de grond... Baby naar neo, mama in tranen, papa boos op de vroedvrouwen (?), redelijk hysterische toestanden dus. Maar na grondig onderzoek van de baby bleek alles in orde te zijn, gelukkig :).

Na mijn shift deed ik een heerlijk dutje, en daarna nog een filmpje met Sharon. (Inception, duizend keer beter dan De eenzaamheid van de priemgetallen:p

De meesten onder jullie liggen waarschijnlijk al onder de wol, maar bij mij is het nog maar net 12u gepasseerd hé! Don't worry mama, ik slaap voldoende en ik eet goed! ;-)

Slaap lekker!

Reacties

Reacties

Heleen

Hé, ik heb echt het gevoel dat die vroedvrouwen in Londen veel vriendelijker dan de meesten in België tegen stagiairs! Superduper!
Ik hou van je verslagjes!

Anneke

Geniaal om je avonturen daar te kunnen volgen! Het leest dan ook nog eens supervlot, echt mooi gedaan :) het lijkt me daar idd een leuke 'werkomgeving'! 'k zou zeggen, geniet er van en leer vollen bak bij! ;)

Isabel en Seba

Hello! T is inderdaad e toffe blog om te lezen! T valt daar allemaal wel goed mee precies. Nog heel veel plezier, veel werkgenot en vele groetjes!

Rita

Helaba daar!
Blijkbaar mag je daar zelf veel doen hé! Dat is nu net wat je wou hé?! En ook een grote verantwoordelijkheid : zelf mogen beslissen wanneer er een dokter aan te pas komt.Zàlig gewoon!!!!
Zijn daar dokters gynaecologen te weinig? Zijn er ook vroedmannen? Hoe gebeurt de opvolging eenmaal thuis? Sorry voor de vragen hé, maar ik ben ook wat nieuwsgierig. Nog veel plezier ginder ver....Doei!

mama

Ik ben blij dat je eraan denkt om mij gerust te stellen.
Gezellige keuken en zelfs een livingske.
Ik verlang al om af te komen.

Laure

Danku iedereen om zo met mij mee te leven! :)

Rita: er zijn hier niet echt dokters te weinig, eerder vroedvrouwen! Want die hebben nu eenmaal de belangrijkste taak hé in de verloskunde! :) Ik heb tot nu toe nog geen vroedmannen gezien, binnen twee weken komt er een Belgische student die vroedman wordt! :)
En de opvolging thuis gebeurt door de 'community-midwives', dat wordt vanuit het ziekenhuis georganiseerd. Ik doe daar over twee weken stage, dus dan zal ik je meer kunnen vertellen over die opvolging! :)

xx!

Evelyne

Hoi schattie!!
fijn te horen dat je je daar zo amuseert!!
Zot dat die vrouwen al zo snel naar huis gaan, wel minder werk natuurlijk :p
en die babybadjes jah, die kunde ondertussen wel al zeker :)
ik probeer zoveel mogelijk je verhalen te volgen! gelukkig kan ik op die site wel!! ik maak geen blog, teveel werk en daarvoor moet ik dan altijd naar boven komen in een lokaaltje om op internet te kunnen en daar heb ik geen zin in :p
geniet nog daar, leer veel bij, amuseer je!
probeer ik hier ook zoveel mogelijk te doen!
slaaplekker, ale ja k weet niet hoe laat het daar is, maar hier is het toch wel al avond, 't zijn vrij zware dagen dus ik kruip er liever een uur te vroeg in dan vijf minuten te laat :p
dikke kus en we horen elkaar nog wel he !!
laat geeeeen baby's vallen...
x ly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!