Laure-in-Londen.reismee.nl

Superduper!

De leuke reacties op mijn blog verplichten me om te blijven schrijven! Ik zie zelfs dat mijn eerste blog al 113 keer bekeken is! Cool :) Of nee: Brilliant! Lovely! Excellent! Perfect! Extraordinary! Superduper! Kwestie van mij in te leven in de woordenschat van de Britten ;-).

Waar waren we gebleven... Woensdag was mijn tweede en laatste dag op antenatal clinic, en daar heb ik samen met Angie opnieuw hééél veel bloedafnames gedaan bij zwangere vrouwen. In België zou ik gedacht hebben: ‘booooring...' Maar hier in de UK is het niet enkel de techniek die telt, maar je moet echt je koppie erbij houden: ‘waarom doen we deze testen? Waren de vorige testen oké? Verloopt alles normaal? En indien niet: doorverwijzen naar de ‘consultant' (dat zijn de dokters hier).' Als de zwangerschap normaal verloopt, komt er bij deze vrouwen niet eens een dokter aan te pas! (Ook niet bij de bevalling, how cool is that!?).

Ik had al horen zeggen dat er in de UK veel tienerzwangerschappen en veel zwangere vrouwen met obesitas zijn, en het klopt blijkbaar wat ze zeggen want ik heb er al veel de revue zien passeren! Ook veel vrouwen die roken in de zwangerschap trouwens, dus ook in de UK hebben ze wel nog wat werk om hun verloskunde te verbeteren! Om de obesitas te bestrijden hebben ze in Engeland een geniale strategie: laten we allemaal kleine zakjes chips in één grote zak steken (een grote zak chips kan je hier niet kopen), dan zullen ze misschien minder chips in één keer eten. Yeah right.

In de namiddag deed ik opnieuw bookings en prenatale controles, waarbij ik heel veel zelf mocht doen en zelfs een tweelingzwangerschap kon vaststellen met de doptone (dat is een machientje waarmee je naar de harttoontjes van de baby kan luisteren)! De vrouw in kwestie wist nog niet helemaal zeker of ze blij was met die vaststelling, denk dat ze er nog eens een nachtje over moest slapen :p.

Op het einde van de avond wilden alle vroedvrouwen plots vlug thuis zijn en was ik ‘in charge' om heel de gang af te sluiten. Stond ik daar schoon met drie sleutelbossen in mijn hand, en dan maar proberen welke sleutel op welk slot past... Leuk dat ze mij al zo goed vertrouwen na mijn tweede dag, maar het duurde wel bijna drie kwartier voor ik elke deur afgesloten had!

Reacties

Reacties

mama

Ik heb moeten lachen hoor.
Ik zie het al helemaal voor me hoe je daar stond met al die sleutels. xxx

papa

ik zie het ook al voor mij: onze techneut die probeert om nog van die grote oude lompe sleutels in zo'n fijne moderne sleutelgaten te steken. Mopje fopje, 't was maar om te lachen wi :)
Stel het nog wel en een leuk weekend in Londen City!
Je papa,
xxxxx

Laure

Hahaha papa, zoooooo grappig dat jij bent! Ben blij dat ik jullie toch kan doen lachen vanuit de UK ;)

xxx

Heleen

Wished I was there ;).
Superduper? Wat een tof woord!

bieke

Haha laure geweldig!:) fijn dat je de deur dicht kreeg!:)XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!