Laure-in-Londen.reismee.nl

First working day :)

Hi there!

Ik had vandaag mijn eerste stagedag op antenatal clinic (= alle controles van de zwangere vrouwen). Ik moest er maar om 9u zijn, dus gelukkig nog geen 'long-day' (13u werken! :o) om te beginnen. Voelde mij zelfs redelijk uitgeslapen na mijn eerste nachtje moederziel alleen!

Eenmaal aangekomen op stage merkte ik al snel dat het daar een redelijk hectische boel is. Iedereen liep daar maar wat door elkaar en het heeft toch een tijdje geduurd voor iemand mij kon zeggen waar ik mijn gerief mocht achterlaten en met welke vroedvrouw ik mocht meelopen! Uiteindelijk nam Caroline mij onder haar hoede en moest ik al direct mijn hand uitlenen om als stressbal te fungeren bij een tienerzwangere die bang was voor haar bloedafname :p En ze had net pech want haar adertjes waren zo dun dat Caroline drie keer moest herprikken. Maar uiteindelijk hadden ze toch een tweetal milliliter in de bloedtube, en ik een blauwe hand. Caroline leerde me verder hoe ik met hun computerprogramma moet werken en allerlei andere administratieve weetjes die eigenlijk een beetje nutteloos waren omdat ik maar twee dagen op deze dienst sta, maar goed. Ze meende het alleszins niet slecht!

Daarna mocht ik een 'medical audit' bijwonen. In het Hillingdon Hospital houden ze maandelijks een meeting waarop artsen en vroedvrouwen discussiëren over casussen en hoe ze hun manier van werken kunnen verbeteren (Vb. hoe ze hun cijfer van keizersnedes kunnen verlagen, wat de beste manier van inleiden is, ...). Er is niet echt sprake van een hiërarchie hier, dus artsen voelen zich zeker niet beter dan de vroedvrouwen en luisteren ook naar wat de 'midwifes' te zeggen hebben! (Zouden ze in België ook beter meer doen :p) Ik kon de grote lijnen wel volgen, maar aan de medische termen en de vele afkortingen moet ik wel nog wennen! Die waren daar bijvoorbeeld constant bezig over een ‘kiwi', wist ik veel dat dat eigenlijk een zuignap is :p Ik kreeg er alleen maar honger van! De laatste onderwerpen waren een beetje slaapverwekkend, dus ik was blij dat het 12u30 was en ik mocht eten. Dacht ik... Niemand van de vroedvrouwen was daar precies van plan om te eten, dus bleef ik daar zitten met een lawaaierige maag, tot die zo luid aan het knorren was dat een vroedvrouw me verplichtte om iets te eten (yes!). Blijkbaar hebben ze daar geen echte eetplaats in het gebouw, dus eindigde ik met mijn boterhammetjes aan een bureautje in het secretariaat tussen allemaal papieren en fiches (want ze zijn daar toch niet zo netjes in papierwerk heb ik gemerkt). Maar och, als vroedvrouw moeten we flexibel zijn, en mijn maag was ook eindelijk content.

In de namiddag mocht ik met vroedvrouw Angie een ‘booking' doen, dit is een eerste gesprek rond 12 weken zwangerschap, en dat duurt meer dan 1 uur! Vroedvrouwen en gynaecologen in België, neem daar maar een voorbeeld aan! Voor de rest heb ik mijn shift nog gevuld met veel bloedafnames, wat ik na meer dan een jaar nog altijd niet verleerd ben, hoera!

Een geslaagde eerste stagedag dus, alleen hield ik er wel een beetje koppijn aan over, mijn hersenen zijn er nog niet aan gewend om in het Engels te moeten functioneren. Gelukkig kan ik wel nog gewoon Nederlands praten als ik terug op mijn kot kom. Sharon en ik hebben tijdens het eten naar ‘Come dine with me' gekeken, de Engelse versie van Komen Eten, was wel grappig. En daarna zijn we nog naar het kot van Evelien geweest (die hier twee gebouwtjes verder woont), om naar de eenzaamheid van de priemgetallen te kijken. Niet de beste film ooit (zo traag!), maar een goede afsluiter van mijn avond :)

Nu nog snel mijn kersenpitkussentje opwarmen en dan mijn bed in!

Slaapzacht! x

Reacties

Reacties

Karen Vandevijvere

Hey Laure !

Kben blij om te horen datj t daar goed stelt ! :D kheb moeten lachen bij je deel over die bloedafname!
We missen je hier al op kot !
Nog veel plezier en kzie er al naar uit om je volgende blogbericht te lezen ;)

Karen x

Grace

Hoi Hoi Lauretje!!
Klinkt alleen super! Kben blij dat u eerste dag goed verlopen is want das toch al heel belangrijk!! Idd in het engels alles aanhoren is heel vermoeiend.. ik heb da ook als ik in Brussel sta :p BTW kiwi wordt wel in veel ziekenhuizen gebruikt :p Tziet er daar echt allemaal vree tof uit, ook u kotje = zalig!! Naart schijnt heten er daar meer mensen Grace dus als ge een kindje op de wereld zet dat zo noemt, denkt dan is aan mij ;) Have fun!!

Veel liefs
van Gracie*

Marnick en Rita

Dag Laure,
zoals altijd alweer druk aan het verkennen en contacten leggen. Goed bezig meiske! Hopelijk kan je je daar uitleven, leer je er nieuwe methodes dat je later hier aan de Belgskes kunt leren! Veel succes hee en geniet maar eens van de Londense dikke erwten! Groetjes!

tante marian

Dag Laure,
Heel tof om je te volgen via je blog, deze staat al onder mijn favorites hoor.
Geniet van je stage.

Groetjes en x

Gert-jan Hovaere

Hoi depuydt!

Fijn om te lezen dat je daar al terug heel londen bijna van buiten kent, en de leukste winkeltjes hebt gevonden om te snuisteren :)
Zo kennen we ons laure he!

Doe zo verder :)

groeten, tjan en elke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!